Saturday, August 22, 2009

Puasa#hari pertama-terawih#2

Assalamualaikum...

Alhamdulillah selesai juga puasa untuk hari ni.Baru sehari ada lagi 29 hari kena puasa... Pas aku sahur pagi tadi aku sambung tidur lagi..dah pukul 6.xx am aku bangun solat subuh plak. Lepas tu aku dah tak tidur sebab study fizik untuk kelas pukul 8.30 nanti..sambil tu buat nota kecik.. Hari ni penat sikit la sebab pagi tadi ada kelas...habis kelas dalam pukul 11.30am...bestnya hujan... Hahahaa!!!!!.. boleh main hujan.. masa habis kelas tu hujan betul2 lebat..jadi aku dengan kawan2 lepak kat kantin..ada yang main phone,ada yang bluetooth lagu,ada yang tido ( aku la juga ), ada yang study... dalam pukul 12.3x mira kata dia nakbalik sebab sakit kepala..sian plak dia naik moto..so, aku bagi je la dia pinjam helmet...( dia lagi memerlukan)..pas cik bad balik
kitaorang pun ikut balik juga.. aku hantar la vv balik.. waa nak sampai rumah vv pun aku dah kuyup.. sejuk betul sampai pucat aku.. dah takpakai helmet jadi bawa moto pun slow je la... sampai rumah pakaian lencun habis...wooo seksi...!!! dah balik,mandi,solat aku pun tdo sampai petang baru bangun solat asar..lama aku tido sebab penat meredah hujan.. tengok kat dapur mak dan nenek dah siap masak mi,ayam goreng dan sambal petai.. best betul.. sedap!! pas solat buka internet jap baru g surau..

terawih #2

hari ni naik motor sorang2 je sebab along dengan nenek naik kete sepupu bawa.. Aku harap sangat hari ni dapat solat khusuk sebab semalam tak khusuk sebab masa berdiri lama2 kaki aku yang bekas excident tu rasa sakit2 sikit jadi tak khusuk la..(berjalan ok tapi berdiri lama2 tak ok) jadi aku buat 8 rakaat terawih, sekali solat hajat, witir.. pastu aku balik je la sorang2.. along, nenek dan yang masih lagi solat... Selesema plak malam ni..masa solat tadi asik bersin je..

No comments:

Post a Comment