13 Langkah hilangkan Mengantuk dan Tekanan

Di sini terdapat beberapa langkah senaman yang boleh menghilangkan rasa mengantuk dan tekanan. Kepada mereka yang selalu rasa mengantuk ataupun tengah mengalami tekanan, Sila ikuti dan lakukan senaman ini. Selamat Mencuba!!

LANGKAH 1


Ini adalah ala taichi sikit la… sebagai permulaan untuk memanaskan badan..

LANGKAH 2

Tiru la macam ni… untuk melegakan bahu dan leher anda..

LANGKAH 3

wa..wa..aaa

LANGKAH 4

Gerak kekanan kemudian ke kiri..

LANGKAH 5

Gerak ke kiri kemudian ke kanan. Ikut sahajalah… jangan terpusing kepala sudah la..

LANGKAH 6

Tepuk kuat kuat kat dahi.. Ini untuk menghilangkan mengantuk..

LANGKAH 7

Selepas itu buat gerakan tangan dan badan… buat macam gembira je..

LANGKAH 8

Kemudian goyang-goyangkan kaki dan badan sedikit… Lakukan seperti kita tiada masalah…

LANGKAH 9

Lakukan secara agresif pula… Jangan peduli apa orang lain kata..

LANGKAH 10

Hilangkan semua tekanan…

LANGKAH 11

pusingkan kepala…

LANGKAH 12

tengok muka kat cermin sambil goyang2.. lawa tak…

LANGKAH 13

Akhir sekali lakukan joget kucing…

————–

Sekian….SELAMAT MENCUBA>>>

Teknik mengekalkan topup RM10 untuk sebulan

Salam dan selamat malam..
hmm..org kata pkai line lg save dr prepaid..tp korg msti trperanjat dgn ape yg bakal aku citerkan ni..
top-pup RM 10 tp blh tahan smpi 1 bulan tak kira la klau korg brgayut brape lama skalipun,hantar brape juta sms skalipun..jom kite tengok camner caranye...

mgkin rezeki aku aritu,pg la jmpa makcik bau2 bacang ngn aku, dia ajr camne nk crossing account,
coz dia keje kt bhgn System Development Telecom.
kekadag aku tlg gak memenber trdekat topup, tp amik untung sket aar..
Ok, secara simplenya aku terangkan kat korg, tp INGAT JGN BUAT LBIH DR 3 KALI untuk 1 nombor, coz system akan auto detect & batalkan no korg..

timing nya, korg blh topup pertengahan ujung bulan between 25 hb keatas dlm kul 3am keats. coz dlm tempoh ni, system akan di selenggara, so ada loopholes. kene try&error..

1) beli topup RM 10... gesek & ready.
2) korg type < ** REC 10 > , then send to 09901
3) tgu reply, kat skrin akn kuar satu serial number 6 digit, korg salin tau.
4) pastu korg type < ** REC 10> <123456> msuk kan 6 digit td, send 09902
5) pastu diorag akn reply "insert ur topup num", so korg type 14 digit topup number yg korg beli cntohnya;
<01234567891023> send to 09903
6) tak lama pastu diorg akn reply;

^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^
^^^^


"ingat ni company opah kau yg punya? msuk toilet pun kene byr 20sen, ni kau nk topup 10 hengget nk pkai seumur idup plak!! bnyk cantik muka kau"
hah.. tu aar, aku pun tak sngka diorg akn reply mcm tu.. kecik ati aku..
kdg2 diorg reply lebih 'kesat' dari di atas dlm pelbagai bahasa, blh menitik air mata beb.

Aku pening~

cer tengok muka aku yang tension ni...~ MySpace sebenarnya aku dah ngantuk mengadap komputer ni..ngape la susah sangat programming ni..walaupun orang kata basic tapi tetap susah sebab aku xde basic... MySpace baca buku! baca buku! xboleh!!!! kena baca dan buat..! baru faham..MySpace boring tak??.. alamak !!! aku dah terbuai dengan benda ni buat aku mengantuk...MySpace..hahahha.. nak layan programming jap..nti br tido kejap... K.E.J.A.P jer!!!

Hari Pertama sesi bermula di UKM

hari ni telah bemula sesi pengajian untuk aku bagi pelajar baru di UKM. hari ni memang penat sangat.

kelas aku bermula pada pukul 9 pagi. pada pukul 8 aku dah mula tunggu bas kat depan kolej dato on.hampir setengah jam menunggu akhirnya aku, anis n nazra naik bas ke FTSM. bila dah sampai ke fakulti aku tak tau nak g tempat. aku dah naik ke tingkat 3 akhirnya baru ku tahu DK rupanya disebelah kafe yang jauh tu.. seriously aku xleh fokus dalam DK td sebab aku ngantuk sangat.. MySpace aku tido lambat dan sudah tjaga awal sebab batuk aku semakin teruk lebih2 lagi di waktu pagi. programming pagi2 ..ngantuk sudahh..

tapi untuk kelas kedua aku boleh fokus dari awal ke akhirnya, kelas math subjek kegemaran aku..fokus2..MySpace laju betul cikgu tu ajar, tapi nasib baik aku faham cuma tak hafal lg je..minggu depan maybe ada kuiz ..oh maaaannnn...MySpace

selepas kelas habis pukul 1, aku pun pergi ke PUSANIKA dengan anis.. jumpa amani di sana dan kami makan bersama selepas tu pergi register untuk taklimat library. aku buat temu janji pada hari khamis. selepas siap reg aku pun ke bus stop sorang2 untuk ke fakulti semula sebab petang ada kelas lagi, anis dah habis kelas..untunglah...

kelas petang tu lect kami nak balik cepat..jadi dia lepaskan kami pabila jam menghampiri jam 5. yang sebenarnya kelas hbs pada pkul 6 petang.

aku pun mengambil keputusan untuk ke pusat kesihatan memandangkan aku rasa sakit sangat. ada kawan yang nak temankan aku. so aku pun on la..nak dipendekkan cerita, kami salah amik bus..(salah timing kot yang sebenarnya ) .. jadi Bus tu tak anta ke PK, tapi stesen KTM..terpaksa la tunggu pkul 6 baru bus tu gerak semula ke kolej. tiba2 kawan aku yang nak temankan aku ni nak cancelkan sebab dia kata nak balik awal..si=o dalam pukul 6 lebih bus kami sampai ke dato onn dan dia pun turun. aku plak sampai kat PK dalam pukul 6. tatkala aku nak masuk je ke pintu depan PK, TERTULIS LA OPERASI SEHINGGA PUKUL 5.30 PETANG SAHAJA.. masa tu aku rasa nak MySpace.. jadi terpaksalah patah balik ke bus stop berhampiran.. dalam 10 minit aku nampak bus zon U lalu, aku dah lari la ke bus tu dan berdiri di tepi jalan..tapi hampa hatiku melihat bus tu tak bhenti pun....rasa tu macam nak MySpace.. busssss tunggggguuuU!!!!
aku mengambil keputusan untuk menunggu bus lain malangnya tiada bus yang lalu. sehinggalah pada pukul 6.30 bus zon 2 lalu... aku pun tanya pak cik tu turun x kat ibu zain,dia xjawab suruh aku nai.. rupanya bus tu adalah menghala ke pendeta za'ba.... korang tau x pendeta za'ba dengan ibu zain tu bagai perlis dengan johor tau..jauh....

jadi pak cik tu pun turunkan aku belakang fakulti FST..dia suruh aku tunggu bus pkul 7 plak..haahahah.. naik gile aku mcm ni..pastu ku buka la buka pelajar baru untuk tgk map. akhirnya aku ambik keputusan bjalan kaki sahaja dari tempat bus stop tu ke Ibu Zain.. jauh kornag tau x..dengan tak sihatnya aku gagahkan diri juga berjalan balik sebelum 7.30 kerana malam ni ada perbarisan.. ya Allah, tuhan saja yang tahu betapa takut, penat dan rasa nak pitam tatkala itu. aku naik ikut tangga depan PUSANIKA ke ibu Zain... huuu kalau korang nak cuba la lalu tangga tu, kalau xsemput, manggah tahu la.. aku dahpitam sehingga tangga yang tengah... rehat jap.. dan sambung perjalanan naik ke atas. huhu..akhirnya aku samapi kat bilik masa azan magrib bkumandang.. haa aku dah lambat nak g perbarisan... balik je keringkan badanyang banyak peluh ni terus g mandi MySpace... nasib baik sempat...

td ada perbarisan kat stadium. ya Allah rasa penat bjalan td xhbs lg dah kena berjalan ke stadium plak n masuk perbarisan..serius aku tak tahan nak pegang banting tu lama2 tapi disebabkan kolej tu inginkan yang terbaik aku terpaksa pegang juga. walaupun xmenang tp kami berpuas hati dengan apa yang kami telah lakukan td.

lepas perbarisan ada pjumpaan, banyak plak aktiviti yang dirancng untuk bukan mesra pelajar ni... tapi aku xdgr sangat sebab aku dah ttdo. sekarang dhmakan ubat batuk kAK SU bagi aku dah rasa ngantuk sangat. harap malam ni boleh tdo lena..aminn...wasalam

MONTAJ UNTUK ACARA MAKAN MALAM KOLEJ IBU ZAIN.wmv

Assalamualaikum..

Setelah 4 hari di sini akhirnya majlis @ minggu orientasi untuk pelajar baru UKM sesi 2011/2012 telah pun selesai. alhamdulillah. tahniah dan sekalung penghargaan buat semua pihak yang terlibat dalam memastikan kami memahami pelbagai perkara. sebagai pelajar yang baru masuk ke dunia pembelajaran yang mempunyai sistem yang berlainan dengan sekolah menengah mahupun matrik.

**********************************tamat*******************************************

Sebenarnya aku pun bukan faham sangat apa itu kredit2.. kredit top up aku tau la cukai dah naik sebanyak 6%.. tp kredit untuk universiti aku kurang faham. tak pelah malam ni boleh jumpa senior tanya diorang.

Alhamdulillah sekali lagi kerana acara makan malam bersama pengetua kolej Ibu Zain, dapat dijalankan dengan baik. syukur aku dapat siapkan persembahan multimedia tu petang semalam. gelabah aku buat..tarak idea ma.. tp aku dah buat smampu aku tahu je..

Alhamdulillah juga kerana PC yang bertugas di Kolej Ibu Zain semuanya baik..roomate yang baik..semuanya baik la...

layan la video bawah ni aktiviti kitaorang sepanjang minggu orientasi



29 August = 29 Ramadhan

Mood : Lapar + Ngantuk
Now Playing : Sebiru Hari Ini - Edcoustic

Hari ni last puasa?
InsyaALLAH.

Puasa tak hari ni?
Mestilah puasa

Alhamdulillah masih bernafas lagi kita di akhir ramadhan ini. Andai masih lagi bernafas pada esok hari dapat la sambut hari raya ( itupun kalau esok raya ) . Maknanya wajib juga la membayar zakat fitrah pada yang berkemampuan tu.

malam ni plan nak buat apa?
takbir raya sambil jadi pembantu chef kat dapur.

esok?
klau dapat bangun lambat macam hari biasa kan best. hehehe~
P.E.M.A.L.A.S

heheh.. sekian. jangan lupa bayar zakat fitrah

28 August = 28 Ramadhan

Dalam menyelesaikan segala tugas tidak sedar masa berlalu begitu pantas sehingga baru ku sedar sudah menghampiri aidilfitri. terasa sedih kala ini bila tersedar sudah di pengakhiran ramadhan dan terkenang amalan yang telah dilakukan. terasa kerdil diri ini untuk menilai. moga amalan kita diterima olehNya.

masih ada masa lagi untuk kita memperbanyakkan amalan di bulan ramadhan. rebutlah ruang dan peluang yang ada kerana belum tentu umur kita sampai di ramadhan yang akan datang. Ku pohon kemaafan kepada semua andai diri ini pernah tersilap dalam berbicara, andai tersalah dalam bergaya, andai terdengar segala fitnah dunia, andai terlihat yang tidak sepatutnya.

Aku insan yang lemah di sisi Allah

PTPTN

PULANGKAN (lagu misha omar)..
[dinyanyikan oleh pegawai ptptn ngan ex-student..]

...(Ex-Student)
Sedikit bunga yang menggoda
Sekadar dipandang usah dibayar
Kau pasti tak percaya
Duitku bukan untukmu sayang

(Pegawai PTPTN)
Tiada kusangka kau sungguh kejam
Kau peram hutang yang kau pinjam
Namun takkan bahgia kehidupanmu
Bila engkau berkonvo
kau milikku

Pulangkan hutang-hutangku-(Pegawai PTPTN)

Oh hentikanlah menghantuiku-(Ex-Student)

Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-(Pegawai PTPTN)

Kupulangkan semua hutangku-(Ex-Student)

Yang dikau peram tanpa relaku-(Pegawai PTPTN)

Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-(Ex-Student)

(Pegawai PTPTN)
Tiada kemaafan di sini
Kau hutang tanpa bayar sesen lagi
Akan ku jejakimu kemana jua
hingga akhir masa..ooo syang..

Kalau Member Terlalu Lama Dalam Bilik Air


Korang ada member yang kalau dia masuk bilik air dah kompom korang tidak akan dapat masuk dalam tempoh 2 jam akan datang. Di bawah ini ada cara-cara macamana mau bagi sedar c member korang tu.

  • Jangan letak cermin di dalam bilik air. Kalau mau tengok muka korang tengok sj d bayang-bayang air tu.

  • Buat tandas rumah korang macam tandas awam, sekali masuk 50 sen dan kalau lebih sejam caj la Rm50.

  • Beli dan pasang pintu automatik di bilik air korang yang mana setiap 15minit pintu akan terbuka sendiri.

  • Reka cerita hantu dgn member korang dengan tujuan menakutkan dia tapi pastikan korang berani, nanti korang pula yg tidak berani masuk bilik air.

  • Masa member korang tu mau masuk billik air, korang bekalkan siap-siap bantal, TV dan nasi dengan harapan member korang tu akan terasa disindir.

  • Korang pasang CCTV untuk tengok apa yang member korang buat dalam bilik air. Kemudian korang tiru la, baru dia tau rasa sakit hati bila tunggu di luar bilik air.

  • Buat sistem punch card di dalam bilik air tu maka boleh la tau sapa-sapa member korang yang suka duduk lama-lama dalam bilik air tu.
ok kali ni trik yang sama tapi cara yang berbeza. selamat mencuba..

Caranya :
1. minta kawan anda untuk memilih salah satu tanggal pada kotak yang telah dibuat berdasarkan kolum 1,2,3,4,5.

terus kepada cara pengiraan la ye...

contohnya birthday saya 25 hb.. so saya akan tandakan pada kolum 1,4 dan 5..

tengok kolum 1 menunjukkan angka 1
kolum 4 menunjukkan angka 8
kolum 5 menunjukkan angka 16

so , saya akan tambahkan 1+8+16 = 25.. so macam tu la kiranya.. kira jumlah pada kolum yang terlibat sahaja... SELAMAT MENCUBA>>TAK FAHAM>>TANYA

1

2

4

8

16

3

3

5

9

17

5

6

6

10

18

7

7

7

11

19

9

9

12

12

20

11

10

13

13

21

13

11

14

14

22

15

14

15

15

23

17

15

20

24

24

19

18

21

25

25

21

22

22

26

26

23

23

23

27

27

25

26

28

28

28

27

27

29

29

29

29

30

30

30

30

31

31

31

31

31