1+1=1?

Sure, I can do that. Here goes:

     Let a = 1 and b = 1.

Therefore a = b, by substitution.

If two numbers are equal, then their squares are equal, too:
     
     a^2 = b^2. 

Now subtract b^2 from both sides (if an equation is true, then if 
you subtract the same thing from both sides, the result is also 
a true equation) so

     a^2 - b^2 = 0.

Now the lefthand side of the equation is a form known as "the 
difference of two squares" and can be factored into (a-b)*(a+b). 
If you don't believe me, then try multiplying it out carefully, 
and you will see that it's correct. So:

     (a-b)*(a+b) = 0.

Now if you have an equation, you can divide both sides by the same 
thing, right? Let's divide by (a-b), so we get:

     (a-b)*(a+b) / (a-b) = 0/(a-b). 

On the lefthand side, the (a-b)/(a-b) simplifies to 1, right? 
and the righthand side simplifies to 0, right?  So we get:

     1*(a+b) = 0,

and since 1* anything = that same anything, then we have:

     (a+b) = 0. 

But a = 1 and b = 1, so:
    
     1 + 1 = 0, or 2 = 0.

Now let's divide both sides by 2, and we get:

     1 = 0. 

Then we add 1 to both sides, and we get what your programming 
teacher said, namely:

     1 + 1 = 1. 

In fact, you can prove that 47 = -3 or anything else you want. 
But of course you know that is wrong.

Do you know what I did that was not correct?

Shall I tell you? If you want to work it out for yourself before 
viewing my answer, I will space down a few lines so you can hide my 
response and work it out for yourself.





hmmm...




not yet...




Okay, here's the bad thing I did. You can divide both sides of an 
equation by the same thing ONLY AS LONG AS YOU ARE NOT DIVIDING BY 
ZERO. In fact, you cannot ever divide by zero. When I divided by 
(a-b), that means a somewhat disguised form of 0, since a = b = 1. 
That's where I went wrong. Did you figure that out by yourself, or did 
you need the hint?

Mahligai Kebahagiaan

Walaupun Usia Kita Masih Muda
Janganlah Kita Hanyut Dalam Arus Dunia

Kerana Ajal Tiada Mengenal
Tua Atau Muda Umur Dan Usia

Jikalau Kita Dipanjangkan Usia
Janganlah Hingga Lalai Dan Leka

Bersyukurlah Kita Di Atas Segala
Nikmat Nya Yang Tidak Terkira

Awas Dan Waspada,Jangan Terpedaya
Dengan Godaan Syaitan Durjana...

Hawa Nafsu Yang Kehausan
Harus Dileraikan Dengan Ketabahan

Banyakkan Ibadah, Tambah Saham Akhirat
Tingkatkan Iman, Amalkan Ihsan

Taman Syurga Melambai-Lambai
Kepada Mereka Yang Telah Berjaya

Mereka Di Sana Bersuka Ria
Di Taman Keindahan Mahligai Kebahagiaan

'Jannatunnaim'...Haruman Raihan
Nikmatnya Air 'Mata Salsabil'

Bersabarlah!

Bersabarlah hati.

Tenang! Tenang!

Sedihnya bila hasil keje yang dah siap tetiba rosak dan xboleh pakai,

Sekarang berusaha untuk buat semula semua.

From A to Z.

T.T

Kawan, tolonglah jangan tambahkan stress ni. Janganlah marah2 aku masa sekarang ni. 

Buat hati aku, relax relax . 


Dikala stress

Hari-hari dalam doa kita, kita mintak dimudahkan urusan, dimurahkan rezeki... Allah bagi jugak kan? Hari-hari rezeki kita murah. Dapat itu ini. Semua Allah bagi. Urusan kita berjalan lancar. Semua atas kehendak Allah, sebab Allah nak bagi kita semua tu. Kita pohon lagi, kita nak berjaya dalam pelajaran... Allah bagi. Kita mintak kawan-kawan, sahabat-sahabat yang baik, Allah bagi jugak...

Kita doakan mak ayah kita sentiasa sihat, diberkati... Allah beri... Allah beri... Mak ayah kita sihat, hari-hari boleh bekerja untuk sara kita, besarkan kita, didik kita. Semua Allah yang bagi kekuatan dan kesihatan untuk mereka. Lepas tu kita mintak handphone, laptop, kamera, dengan mak ayah kita, diorang bagi, semuanya sebab Allah nak bagi kat kita. Kalau Allah tak nak bagi, Allah tak bagi kan...

Lagi... Kita mintak dengan Allah supaya kita sihat sentiasa... Allah beri jugak. Bagi lagi bagi lagi. Kita pun sihat. Sihat cergas boleh bermain-main dengan kawan-kawan di padang. Kita mintak menang dalam pertandingan... ALLAH BAGI! Kita gembira ya amat. Allah gembiranya menang pertandingan itu pertandingan ini.

Banyaknya Allah bagi kat kita... Kita sedar tak betapa banyaknya kurnia Allah kat kita ni?

Sedar, tapi? Kalau Allah tak bagi, kita buat apa? Kita terus meminta ke? Nak berhenti mintak? Nak putus asa dah? Kita pernah fikir tak kenapa Allah tak nak bagi lagi kat kita apa yang kita mintak tu? Kita nak salahkan Allah ke sebab Dia tak bagi? Tak nak fikir ke apa yang buat doa kita ada hijab dengan Allah?

Kita berusaha tak untuk dapatkan apa yang kita minta tu? Usaha sungguh-sungguh tak? Kalau betul usaha sungguh-sungguh, Allah tak bagi jugak...adakah kita nak putus asa? Mungkin Allah nak uji kita. Mungkin jugak Allah tak nak kita riya'. Dan banyak lagi mungkin...sebab tu rahsia Allah. Ikut suka Allah-lah nak bagi ke tak nak kat kita... Tapi, Allah tetap tengok usaha kita. Jangan putus asa!

Kita bersyukur tak selama ni kalau Allah bagi apa-apa kat kita? Kalau gembira kita ingat Allah tak? Ke kita ingatkan kawan-kawan, keluarga je? Allah yang bagi kita kegembiraan tu kita tak hirau langsung? Allah tunggu kita... Nak kita ingat Dia waktu susah...waktu senang... Bukan ingat Dia waktu susah je, waktu kita nak something je... Allah standby je, tunggu kita datang kat Dia...

Kita sedih, kita mengadu tak kat Allah? Ke mengadu kat boyfriend? Mak? Ayah? Kakak? Abang? Kawan-kawan? Kita pernah tak solat, dalam sujud terakhir tu kita mengadu sungguh-sungguh kat Allah...? Dalam doa kita sungguh-sungguh kita mengadu.... Allah standby je, tunggu dan dengar kita mengadu kat Dia... Akan ada kebahagiaan yang Dia kirim nanti, tunggu kita mintak je...


Pernah tak kita mintak ampun atas dosa-dosa kita dengan Allah? Allah tunggu kita tau... Minta ampun dengan Dia. Dia tunggu.... Setia menunggu... Pernah tak kita duduk sorang-sorang, termenung...ingatkan dosa-dosa kita dengan Allah? Banyak sangat kan? Tak terkira. Hari-hari buat dosa. Kita mintak dengan Allah supaya diampunkan dosa kita tu... Allah ampun tak? InsyaAllah, Allah ampunkan... Allah bagi peluang untuk kita berubah.

MATK 18 ( Gambar )


Alhamdulillah satu lagi program telah selesai. Maka makin dekatlah aku dengan penghujung masa di UKM ini. Banyak suka duka yang tercipta terutamanya di Kolej Ibu Zain ini, susah senang terlibat dalam sesuatu program.  Mempunyai ayahanda kolej yang banyak membantu dan felo2 yang sporting. Kawan2 yang terdiri daripada pelbagai jenis. 

Bagi aku di mana kita berada dengan siapa kita bersama , di situ ada hikmah tersembunyi.

Oklah. Malas nak cakap panjang, nah aku kasi gambar-gambar dinner hr tu.



























baru update 
















Hi Tea FTSM 2014

Alhamdulillah tamat sudah hi tea ftsm yang sebenarnya dulu 'dinner' FTSM. Mungkin ada hikmahnya setiap apa yang terjadi, masa untuk bersama kawan-kawan lebih panjang.  Tak tahu la lupa baca bismillah ke sebab makan makanan mahal ke, lepas habis program aku dah lapar balik. ( Hahaha ). Mana la tak bertambah berat. ( Hehe ). 

Lepas majlis hi tea tu aku dan kawan-kawan bersiar-siar di sekitar Pullman. Thanks to all photographer masa tu. Aku malas nak tangkap gambar sangat. haha

disebabkan 150 likes dr chuda tu aku terpaksa pakai cenggini

Ha. ni lagi satu buat persembahan yang mana kelaut perginya. Ingat senang lagi beberapa minit nak buat persembahan baru si suda ni bagitau. kelam kabut cari lirik dan whatapps kat semua orang. 

kelaut kelaut heavy 66 betul

ok semua, majlis dah habis, kasi lambai sikit. bai bai bai.

ala2 formal katanya. 

Bila dah petang-petang sementara tunggu solat maghrib, macam-macam gaya, macam-macam aksi
Layan je la

ni kadir yang tangkap gambar TH+TK. Sopan tak aku duduk. 

Amboi tirah. kemain dia..Kinah tu bunga-bunga cinta dia kembang betul. Haha

Semua gambar ni dari kamera dia. @oneshah . Apa2 pun cantik gambar dari kamera dia ni.
SALUTE BRO!

photographer : @Aribmudin. Geng TH+TS?

Erm... masih di sini menanti gambar. 

wanggey wanggey sambil menari orang belakang tu. 

kadir kah yang bersalah?


Akhir kata, ambil yang baik dr majlis hi tea ni dan buang dalam tasik yang keruh tu.  Mereka dah berusaha dan kita hargai. Yakin dalam hati yang insyaAllah hikmah Allah pasti lebih baik daripada perancangan manusia. Siapalah kita merancang ketentuan Allah. Moga ukhuwah yang terjalin berkekalan. So, harap kawan2 kita boleh join venture untuk buka bisnes sendiri. Kita cari pengalaman dulu di tempat orang pastu kita buka syarikat sendiri. =) Cawangan di merata tempat.