Hari Pertama sesi bermula di UKM

hari ni telah bemula sesi pengajian untuk aku bagi pelajar baru di UKM. hari ni memang penat sangat.

kelas aku bermula pada pukul 9 pagi. pada pukul 8 aku dah mula tunggu bas kat depan kolej dato on.hampir setengah jam menunggu akhirnya aku, anis n nazra naik bas ke FTSM. bila dah sampai ke fakulti aku tak tau nak g tempat. aku dah naik ke tingkat 3 akhirnya baru ku tahu DK rupanya disebelah kafe yang jauh tu.. seriously aku xleh fokus dalam DK td sebab aku ngantuk sangat.. MySpace aku tido lambat dan sudah tjaga awal sebab batuk aku semakin teruk lebih2 lagi di waktu pagi. programming pagi2 ..ngantuk sudahh..

tapi untuk kelas kedua aku boleh fokus dari awal ke akhirnya, kelas math subjek kegemaran aku..fokus2..MySpace laju betul cikgu tu ajar, tapi nasib baik aku faham cuma tak hafal lg je..minggu depan maybe ada kuiz ..oh maaaannnn...MySpace

selepas kelas habis pukul 1, aku pun pergi ke PUSANIKA dengan anis.. jumpa amani di sana dan kami makan bersama selepas tu pergi register untuk taklimat library. aku buat temu janji pada hari khamis. selepas siap reg aku pun ke bus stop sorang2 untuk ke fakulti semula sebab petang ada kelas lagi, anis dah habis kelas..untunglah...

kelas petang tu lect kami nak balik cepat..jadi dia lepaskan kami pabila jam menghampiri jam 5. yang sebenarnya kelas hbs pada pkul 6 petang.

aku pun mengambil keputusan untuk ke pusat kesihatan memandangkan aku rasa sakit sangat. ada kawan yang nak temankan aku. so aku pun on la..nak dipendekkan cerita, kami salah amik bus..(salah timing kot yang sebenarnya ) .. jadi Bus tu tak anta ke PK, tapi stesen KTM..terpaksa la tunggu pkul 6 baru bus tu gerak semula ke kolej. tiba2 kawan aku yang nak temankan aku ni nak cancelkan sebab dia kata nak balik awal..si=o dalam pukul 6 lebih bus kami sampai ke dato onn dan dia pun turun. aku plak sampai kat PK dalam pukul 6. tatkala aku nak masuk je ke pintu depan PK, TERTULIS LA OPERASI SEHINGGA PUKUL 5.30 PETANG SAHAJA.. masa tu aku rasa nak MySpace.. jadi terpaksalah patah balik ke bus stop berhampiran.. dalam 10 minit aku nampak bus zon U lalu, aku dah lari la ke bus tu dan berdiri di tepi jalan..tapi hampa hatiku melihat bus tu tak bhenti pun....rasa tu macam nak MySpace.. busssss tunggggguuuU!!!!
aku mengambil keputusan untuk menunggu bus lain malangnya tiada bus yang lalu. sehinggalah pada pukul 6.30 bus zon 2 lalu... aku pun tanya pak cik tu turun x kat ibu zain,dia xjawab suruh aku nai.. rupanya bus tu adalah menghala ke pendeta za'ba.... korang tau x pendeta za'ba dengan ibu zain tu bagai perlis dengan johor tau..jauh....

jadi pak cik tu pun turunkan aku belakang fakulti FST..dia suruh aku tunggu bus pkul 7 plak..haahahah.. naik gile aku mcm ni..pastu ku buka la buka pelajar baru untuk tgk map. akhirnya aku ambik keputusan bjalan kaki sahaja dari tempat bus stop tu ke Ibu Zain.. jauh kornag tau x..dengan tak sihatnya aku gagahkan diri juga berjalan balik sebelum 7.30 kerana malam ni ada perbarisan.. ya Allah, tuhan saja yang tahu betapa takut, penat dan rasa nak pitam tatkala itu. aku naik ikut tangga depan PUSANIKA ke ibu Zain... huuu kalau korang nak cuba la lalu tangga tu, kalau xsemput, manggah tahu la.. aku dahpitam sehingga tangga yang tengah... rehat jap.. dan sambung perjalanan naik ke atas. huhu..akhirnya aku samapi kat bilik masa azan magrib bkumandang.. haa aku dah lambat nak g perbarisan... balik je keringkan badanyang banyak peluh ni terus g mandi MySpace... nasib baik sempat...

td ada perbarisan kat stadium. ya Allah rasa penat bjalan td xhbs lg dah kena berjalan ke stadium plak n masuk perbarisan..serius aku tak tahan nak pegang banting tu lama2 tapi disebabkan kolej tu inginkan yang terbaik aku terpaksa pegang juga. walaupun xmenang tp kami berpuas hati dengan apa yang kami telah lakukan td.

lepas perbarisan ada pjumpaan, banyak plak aktiviti yang dirancng untuk bukan mesra pelajar ni... tapi aku xdgr sangat sebab aku dah ttdo. sekarang dhmakan ubat batuk kAK SU bagi aku dah rasa ngantuk sangat. harap malam ni boleh tdo lena..aminn...wasalam

MONTAJ UNTUK ACARA MAKAN MALAM KOLEJ IBU ZAIN.wmv

Assalamualaikum..

Setelah 4 hari di sini akhirnya majlis @ minggu orientasi untuk pelajar baru UKM sesi 2011/2012 telah pun selesai. alhamdulillah. tahniah dan sekalung penghargaan buat semua pihak yang terlibat dalam memastikan kami memahami pelbagai perkara. sebagai pelajar yang baru masuk ke dunia pembelajaran yang mempunyai sistem yang berlainan dengan sekolah menengah mahupun matrik.

**********************************tamat*******************************************

Sebenarnya aku pun bukan faham sangat apa itu kredit2.. kredit top up aku tau la cukai dah naik sebanyak 6%.. tp kredit untuk universiti aku kurang faham. tak pelah malam ni boleh jumpa senior tanya diorang.

Alhamdulillah sekali lagi kerana acara makan malam bersama pengetua kolej Ibu Zain, dapat dijalankan dengan baik. syukur aku dapat siapkan persembahan multimedia tu petang semalam. gelabah aku buat..tarak idea ma.. tp aku dah buat smampu aku tahu je..

Alhamdulillah juga kerana PC yang bertugas di Kolej Ibu Zain semuanya baik..roomate yang baik..semuanya baik la...

layan la video bawah ni aktiviti kitaorang sepanjang minggu orientasi