Sunday, September 13, 2015

Aku tak sengaja

Petang ni bukan la aku marah sangat sebenarnya. Tapi bila aku penat2 balik pastu dengar ada yang gaduh2, pastu bila mak cakap ada yang melawan, memang makan penampar la namanya. 

Tapi, aku memang tak sengaja.. Adik aku kena tau kenapa aku bertindak macam tu.. Dia tak boleh melawan cakap mak.  Kau kena sedar apa yang kau ada sekarang, mak abah yang support. Pergi sekolah abah hantar, balik sekolah mak amik. Makan sedia, baju dah basuhkan. Apa lagi yang kau nak? 

Kau nak duduk dengan orang lain? Silakan. Sapa sudi jaga kau, makan minum kau, keperluan kau. Xde sapa sanggup dengan perangai kau macam tu. 

Memang abah xsuka aku gaduh dengan adik, tapi sesekali bah, dia patut kena ajar. Jangan biadap dengan orang tua. 

"Tahukah kamu apa yang ku pinta
Di setiap doa sepanjang hariku
Tuhan tolong aku, tolong jaga dia
Tuhan aku sayang dia"

No comments:

Post a Comment