Monday, December 14, 2009

Hill Trekking@Bukit Malawati, Kuala Selangor

Hari ahad tadi 13/12/2009 : pengembaraan bermula bersama kawan-kawan di Bukit Malawati.
Walaupun penat berjalan tapi rasa puas sebab tempat-tempat yang tak pernah pergi
kitaorang dah pergi.. Ada gak g muzium permainan tradisional,
salah satu tarikan kat situ, ada org yg jaga tempat tu dia main gitar sambil nyanyi..
Sedap gak suara dia.. Kitaorang g batu hampar, busut malawati ( yang ni dulu dikatakan tempat raja@sultan beristirahat), laman budaya, perigi beracun, tangga seratus? ( tak pergi pun,.penat seyh nak naik turun tangga),makam di raja ( yg ni tgk dari luar je tak leh masuk )..

Kitaorg habis meronda dalam pukul 1 lebih pastu turun ke bawah bukit g masjid. pas habis solat saje la nak shoot sikit kat luar masjid pastu ada mak cik tu tegur " macam bikin filem hindustan je". dengan selamba aku cakap " filem tamil" .. sorry seyh mak cik kalau terasa macam kureng ajar.. main-main je lorh..

ramlah decide nak makan kat pizza hut, aku kat mana-mana pun boleh, aishah ragu-ragu, zimah plak ok je.. kitaorang berjalan tau dari bukit tu ke pizza hut tu.. penat seyh.. walaupun 2 km je tapi penatnya ya amat dah la kat bukit pun berjalan nak g makan pun berjalan juga.. but i'm still happy.

kat pizza hut tu jumpa cikgu azzah, dia citer pasal kertas SPM sejarah yang ditanda, aku rasa macam nak heart attack dah dia kata kertas budak-budak yang ditanda markahnya penuh2..
kira senang la soalan tu..berdoalah banyak-banyak untuk kertas aku.. masa dia nak balik tu. dia bagi seorang RM10..hahaha murah rezeki..

Sebelum balik tu saje la bergambar kat tepi pizza hut tu. gambarnya menarik.
lama seyh nk tunggu bas.. daripada pukul brape ntah sampai pukul 4.45pm.. aku je bersandar sambil berdiri di pokok, yg lain duduk je.. Ramlah lagi selamba je macam terkangkang..hoho.. mel jangan marah.. dah dapat bus, pe lagi ramlah la yang bayar.. pastu dia duk sebelah aku.. Dah dasar memang kuat tido, haa dia tido di bahu aku.. sabar je la..

ni la antara gambar yang sempat di upload :-


No comments:

Post a Comment