Sunday, September 20, 2009

1 Syawal

alhamdulillah aku masih bisa bernafas seperti biasa di pagi hari raya ni.. agak lambat sikit bangun sebab rasa tak sedap badan la... pagi ni bersiap2 pakai bju baru tapi aku xde baju baru pun sebab mak tak sempat jahit.. mak jahit baju adik beradik lelaki je.. xpe... =)

pagi ni orang baraan, mereka bertakbir dari rumah ke rumah,berdoa..alhamdulillah.. tersentuh hati aku.. memang feeling habis la tuk raya tahun ni.. lepas orang baraan balik, aku dan keluarga saling bermaafan.. touching feeling lagi..hmmm.. aku dapat duit raya dari mak, abah,abang,sepupu waaa bestnya...dah beso2 macam ni pun dapat duit raya lagi.. Alhamdulillah..

syukur sekali lagi,ramai yang datang rumah aku di hari raya pertama ni..keluarga wak Mis ( ramai ada 4 kereta ) memang meriah rumah aku dengan gelak tawa diorang tu.. pastu kelurga trdekat yang duduk sini datang juga.. Alhamdulillah lagi mkanan yang mak aku masak habis licin di kuantan tinggal lah yang ada di bekas makanan yg kat luar.. memang sedap! thanks nenek,mak,abah sebab masak makanan yang best2 pagi raya ni...

sekarang ni, aku still tak beraya rumah orang lain sebab kunjungan orang memang tak putus2.. Alhamdulillah untuk nikmat yang Allah kurniakan..kita masih lagi bisa bernafas dan mampu memohon kemaafan dari orang lain.. setakat ni je la.. ramai plak orang datang,.,kena lah layan.. bila kita sambut tetamu dengan ikhlas nescaya Allah akan mengampunkan dosa2.. amin..

akhir kata
pejam celik, pejam celik,...dah lama kita tak jumpa..
pejam celik, pejam celik..dah habis puasa rupanya..
pejam celik, pejam celik,...haa raya datang menjelma..
makin dipejam celik.. banyak pulak salah yang dilakukan..
sementara masih celik..banyak2lah buat pahala..
sebelum pejam tak celik2,banyakkan lah buat ibadah...
SELAMAT MENYAMBUT LEBARAN

RINDU PADA DIA..mengharapkan dia sudi menjengah

No comments:

Post a Comment