Nikmat pinjaman daripada Allah.

Kita dapat bangun pagi, nikmat. 
Kita masih bernafas pun nikmat.
Kita boleh melihat, mendengar, menghidu, merasa semua nikmat Allah untuk kita. 
Apatah lagi nikmat kesihatan yang biasa orang sia2 kan. 
Sentiasa bersyukur dengan nikmatnya.

Sejak akhir2 ni, rasa sakit plak dada ni. Balik kerja je dah petang2 tengah drive rasa mcm sakit mencucuk di dada belah kiri. Tambahan lagi tadi bila balik pondok, otw nak balik nak masuk simpang masuk la lane tengah,(selangor ada 5 lane jalan tau) tiba2 ada orang yang gila kot nak bawa laju je kete dia memotong dari lane kanan ke tengah, nasib aku perasan dan xde kete kat lane kanan belah jalan aku terus aku masukbalik lane kanan, sambil kete tadi memecut laju memotong. Berderau darah dan jantung pun berdegup laju, nasib Allah masih selamatkan aku.

Aku cuba bayangkan sbnrnya kalau la kete tu terlanggar aku,belum tentu aku ada lagi dengan kelajuan dia tu. Syukur Ya Allah.  Makin bertambah sakit dada aku hari ni. 

Maafkan aku,doakan aku

No comments:

Post a Comment