Wednesday, November 20, 2013

Ahmad Ammar 1993-2013

Hari ini aku melihat seorang hamba Allah telah pergi meninggalkan kita. Perginya ditangisi jutaan umat Islam. Maut datang menjemput kita tidak kira masa, tempat dan siapa kita. Andai kehidupan kita, kita isi dengan perkara yang diredhai Allah, maka Allah akan menjemput kita dengan keadaan yang paling baik. andai sebaliknya, Subhanallah.

 Alfatihah untuk Ahmad Ammar.   
1993-2013
Pemuda Harapan Bangsa, Pemudi Tiang Agama


   

 "Kematian Ahmad Ammar telah menyentuh satu bahagian dalam diri saya yang tak mampu disentuh oleh tasawwuf mahupun rasional. Bukan hati dan bukan akal. Tetapi sesuatu. Saya yang fakir perkataan, menamakannya sebagai 'ammar'." - Hari ini aku malu dengan diri sendiri. Aku malu dengan Ammar. Allahumma firlahu warhamhu. Inginku coretkan kisahmu dalam diariku agar kisahmu menggapai dan menyentuh lebih banyak jiwa di luar sana.

No comments:

Post a Comment